måndag 15 juni 2009

Så mycket regn!

Vad kan man göra? Sitta inne och vänta på att det ska ta slut? Det började i fredags, regnet, både högt och lågt och ifrån sidan, när det började blåsa, men nu verkar det ha tagit slut under natten. Men allt är ju blött, så otroligt blött, men också väldigt, väldigt grönt. Så jag ska inte klaga för det är just detta väder, som min gräsmatta behöver plus lite sol så klart!

Stickdagen i lördags tillbringade vi tre tappra personer på vanliga caféet, En liten smula, här i Lilla Staden. Jag tog med mig två saker, några rester i gult, som ska bli en blus, men ni vet ju, jag och mönster(!) bara att konstatera, att det inte går något vidare, utan det blev att virka rad efter rad på något som jag hittade på själv, kanske det också blir en kofta, som den ofärdiga gröna, som ligger inne i syrummet. Men virka kan man i alla fall göra, när man pratar!

I går blev det att skjutsa barnen på läger och tillbringa resten av dagen med Stora Kärleken. Det går bra att virka i bilen med regnen silandes ner för rutorna kan jag meddela. Det går också bra att åka till Sigtuna och äta lunch på Café Myntet i regnet. Grillad foccacia med parmaskinka, mozzarella och sallad är inte så dumt.

I dag är det avslutning/uppföljning på Mindfulness-kursen, egentligen ska man först göra det till hösten, men ledaren ska sluta, så därför blir det ganska snabbt efter.

Efter mindfulnessen ska jag åka till Häggeby, Björklinge, och titta på pioner hos Tegebros med trädgårdsföreningen, som jag nyligen har blivit medlem i. Vi är fyra damer, så det blir nog livligt de 10 milen dit. Kvällen bjuder inte bara på pioner, utan det blir också besök på en plantskola i närheten. 15 personer ska vi bli tillsammans, som ska studera pioner. Inga fler växter, säger Stora Kärleken, hur ska du få plats? Nej, nej säger jag och tittar åt andra hållet och planerar för nya rabatter! Men nu ska jag inte glömma kameran, så hoppas jag, att det finns några, som har slagit ut, för i min trädgård lyser de med sin frånvaro, bara knopparna syns.

1 kommentar:

Lavendel sa...

Pæoner er skønne - mine blomstrer nu - overdådigt. Alt er så meget i år. Du får nok plads for en enkelt....