torsdag 4 juni 2009

Nu er det klart!

Mötet har varit, nästan alla inblandade var närvarande och det har blivit ett resultat ut av det, som jag kan förhålla mig till. Jag vet inte, om jag är ledsen eller glad, just nu är jag mest ingenting, lite avvaktande på en reaktion.

Tydligen så har det kommit nya regler, jag har inte sett dem i skrift, så jag har ingen aning om, vad de heter eller var de finns. De gäller i alla fall mig, som tillhör de nya reglerna för sjukersättning. Jag är, vad de kaller ej arbetsför just nu, dvs. arbetsgivaren bedömmer inte, att jag utför ett arbete på arbetsträningen, som är att jämställa med lönearbete. Därför kommer Försäkringskassan att förlänga min sjukersättning ett tag till, så de får en möjlighet att se, hur min arbetsförmåga utvecklas. Jag fortsätter med min arbetsträning på upp till 4 timmar dagligen under fyra av veckans dagar fram tills mitten på augusti, där jag ska utöka till 5 dagar i veckan. I slutet på september blir det åter igen ett möte om mig och min arbetsförmåga.

Varför reagerar jag inte med någon känsla alls på detta beslut? Är det bra eller dåligt? Jag tycker, att det är märkligt. Även om det regnar tror jag, att jag måste ta mig en tur i trädgården. Det är det stället, där jag kan tanka lite energi. Och sedan ska jag sätta mig med något handarbete och bara ta det lugnt och känna efter, hur det egentligen ligger till.

Må så gott ni därute!

14 kommentarer:

Lavendel sa...

Ja, ud i haven med dig.Det får tankerne ud af hovedet. Jeg ved heller ikke hvad det bedste ville være for dig, men det ordner sig...sender gode tanker-!!

May Anna sa...

Hele det forløb har jeg også været igennem. Blev tildelt flexjob, hvilket var lykken for mig. En fejloperation i højre hånd og gigt i snart hele skroget førte til førtidspension. Det tog 1½ at få behandlet sagen i alle mulige instanser. Kan man ikke få flexjob i Sverrrig?
Held og Lykke til dig

Jeannette Mariae sa...

Det er godt, at du har din have at være i - også selvom det regner, man tænker så godt derude.

Jeg sender de bedste tanker til din fortsatte proces. Alt er som det skal være, selv om det måske ikke synes sådan lige nu.

Klem fra engen ;-)

Bloggullet sa...

Skönt att du kan gå ut i trädgården, då får du nog ett bättre perspektiv på funderingarna.
Kanske är det jobbigt att ta in när det kommer olika besked ständigt och att förstå vad de egentligen innebär i förlängningen.
Jag hoppas det ordnar sig.
Kramar

Strikkeheksen sa...

Tjah, nogle gange tager det bare tid at reagere - god ide at sætte dig lidt med noget i hænderne.
Iøvrigt smukke blomsterbilleder fra din have :-)

heidi sa...

att lägga så mycket tid och energi på att komma tillbaka till jobbet, och sedan få höra att du nog behöver mera tid innan du kan återgå... det kan nog ta tid att ta in.

att inte veta hur framtiden ser ut, och hur lång tid det tar innan du återhämtat dig är antagligen ännu jobbigare.

då kan det vara skönt att gå ut i trädgården och följa årets cykler - jag hoppas att det kan ge en känsla av kontinuitet!

Blipp sa...

Tänk om din känsla just nu är lugn och lite ointresse? Det kanske bara är.....dom bestämmer, du gör, allt är ok, inget att känna så mycket inför? eller?

Rosenvante sa...

Måste väl ändå vara skönt att de gav dig lite mer tid att arbetsträna och att FK inte krånglade ang det. Jag tror att du tar till dig det snart och då kommer väl någon reaktion. Ta det lugnt så länge bara.

Kludemutter sa...

Det er en dum tid og skulle igennem.
Du må ud i den friske sommer vind og have luftet tankerne.
Jeg er selv på flexjob, hvilket er super for mig ;)
Yt.

Annela sa...

Kanske du som jag blivit luttrad av alla turer man har genomlidit? Numera tror jag inget förrän jag ser att det händer. Men trädgården är läkande.
Ha det gott

Handarbete/Pyssel sa...

Skönt att ha trädgården och handarbete - man kan tänka i godan ro! Och plötsligt kanske 'svaret' finns där!

Och åh, vad fint det blommar i din trädgård!!

Ha en riktigt skön fredag!

Madame sa...

Kære du, det er dejligt at du har din have, hvor du finde ny energi. Det må være hårdt med alt det, du er igennem. Varme tanker til dig!

Kristina sa...

Tur att du kan ha glädje av både trädgård och handarbete. Båda är lisa för själen! Och mår man bättre blir man fortare frisk, sägs det!

Gitte sa...

Også gode tanker herfra. Håndarbejde er lidt som terapi ;-)

HVor er verden dog lille!!! - Er det Frederik O. eller Frederik R.??