onsdag 24 juni 2009

Jag har inte slutat blogga......

jag har bara inte tid! Just nu ligger prioriteringen för mig på att klara av min arbetsträning och sedan få semester, eller som FK (Försäkringskassan) säger: överenskommen ledighet! Är man sjuk, har man inte rätt till semester, utan man kommer överens med FK om, hur man önskar att vara ledig.

I min trädgård är det så grönt som aldrig tidigare sett, det blommar och doftar, och jag går turer varje dag för att hinna njuta av allt. Innan jag vet av det, är mörkret tillbaka, och jag har bara minnena kvar av sommaren, ja dagens ljus har faktiskt redan börjat avta om så bara för några minuter. Men just nu är det mina fina pioner, som blommar. Snart ska jag skriva mera och visa bilder, men just nu måste jag ner och äta fina svenska jordgubbar med mjölk!

13 kommentarer:

Carina sa...

Vi äter faktiskt jordgubbar med mjölk varje dag. Är det lyx eller är det lyx? Underbart i vilket fall.

Lavendel sa...

Kære dig. Jeg var lidt bekymret for dig, jeg -om nogen - skulle vide, hvor svært det er at finde - ikke tid - men kald det overskud - til at blogge. Og alligevel overraskes man over at få så MEGET igen.
Så når du føler for det -og ikke før - ses vi snakkes vi - som det nymodens sprog er i DK. Kærlig hilsen Lone/Lavendel

Bloggullet sa...

Ha det så bra och njut, jag försöker också fånga sommaren under den korta tid vi har den här.
Kramar

sjoko sa...

Koselig blog du har - jeg kommer gjerne igjen ;o)

Fru Kahr sa...

Det er hårdt at være i arbejdsprøvning, så det er jo helt natuligt at dit overskud til at blogge ikke er så stort lige for tiden.

Pas godt på dig selv:-)

Blipp sa...

Va bra att du inte slutat blogga!

Rosenvante sa...

Här ska vi också äta jordgubbar nu. Fast jag tar grädde och lite socker medan de andra äter med glass. Gott är det i alla fall. Bloggandet hinns nog med så småning om ska du se. Njut du din trädgård medan du kan.

Strikkeheksen sa...

Ja, der skal prioriteres en gang imellem - jeg er vild med din beskrivelse af, hvordan du går og suger haven til dig, så det kan vare til vinter - smukt :-)

Helle : sa...

Man tænker så dejligt når man går ude i en dejlig have. :-)

May Anna sa...

Jeg har da undret mig over stilhed på din blog, så det var skøn med et pip fra dig.
Heldigt du har en have og nyder den, det er så dejligt afstressende.
Sommerknus til dig
Manna

Madame sa...

Dejligt at du er her igen, og at høre at du nyder din have! Vores er også så smuk i øjeblikket.
Pas godt på dig selv - varme klem!

Unknown sa...

Godt at høre fra dig igen, du har været savnet :-)

ylva sa...

Vi hörs säkert snart igen. Se till att njut av din vackra trädgård och sticka /virka några maskor när andan faller på