måndag 8 juni 2009

Stöd i livet!

Det kan vi ju alla behöva, men nu rör det sig om mina växter, som faktiskt växer ur mina rabatter. Vi har provat lite olika former för stöd, men i går fick Stora Kärleken tag på armeringsjärn, som är som pinnar. Han böjer det, svetsar ihop och vips får jag en ring att sätta runt pionerna eller rosorna. Jag behöver inte ens sätta dit ringen, det ingår tyckte han och placerade dem på de vanliga gröna stöden, som man kan handla, men som inte räcker till mina växter.

Det blev väldigt bra, det blev luftigt under, och jag kan få plats med mindre växter runtom. Helt enkelt fantastiskt! Så nu hoppas jag bara, att det mesta ska börja blomma i juni, så jag hinner se det. Hela juli, mer eller mindre, är vi ju i DK, så det får gärna skynda på här hos mig.

1 kommentar:

Unknown sa...

Han er ikke uden evner- Ham den store kærlighed :-) Det er ganske godt :-)