torsdag 11 juni 2009

Och sista färdig!

Så är det lov! Stora Dottern har haft avslutning i skolan, fått en blombukett av oss ifrån trädgården med ett eget skrivet kort, tror att hon blev glad. Hon får bestämma kvällsmat, men jag har inte hört ännu, vad det ska bli.

Själv försöker jag klara av min arbetsträning, men det fungerar inte speciellt bra med längre tid. Jag blir väldigt trött, får huvudvärk, sover dåligt, och går hem, innan jag har hunnit träna den uppgjorda tiden. Jag försöker verkligen klara av de 4 timmarna, men allt som oftast är jag helt slut efter 2-3 timmar. Jag får verkligen försöka sluta upp och vara duktig och anstränga mig själv, så jag mår dåligt. Jag får i stället konstatera, att det inte fungerar med mera än det jag gör. Jag gör så gott jag kan, försöker jag mera, hamnar jag snart där igen, som jag ideligen försöker kämpa mig bort ifrån.

9 kommentarer:

Kludemutter sa...

Så er der dømt sommerferie ;)
Lydder som om du skal have en samtale med din rådgiver.
Du skal passe på dig selv ;)
Yt.

Bloggullet sa...

Jag känner igen mig i det du beskriver att man ska vara så duktig så man blir alldeles slut. Egentligen är man inte snäll mot sig själv, och det håller inte i längden.
Ändå så vill man ju göra ett bra jobb så det glöder om det.

Ta det lugnt så du inte bränner ut dig.
Ha en fin helg.
Kramar

Unknown sa...

Jamen , så må du jo sige STOP ! Du skal jo ikke gå helt ned igen. Knus

Irene sa...

Jeg har læst alt, hvad du har skrevet om din sag, og kan forstå, at svensk arbejdsprøvning er noget anderledes end dansk. Hvem har bestemt, at du skal arbejde fire timer om dagen? Hvis du nu kun kan arbejde tre timer - er det så ikke godt nok? Jeg troede, at jeg ville kunne arbejde 20 timer om ugen, men er endt med et fleksjob på 15 timer om ugen - det passer til mig, og alligevel er der da visse dage,hvor jeg er meget træt. Du skal altså passe på dig selv! Lad dig ikke presse til mere end du kan!
Varme hilsener og tanker fra Irene

Rosenvante sa...

Bra att du är så medveten om hur läget är och går när du inte orkar mer.
Känner igen det där med att välja mat när det är skolavslutning. Om en vecka får jag hem alla tjejer och det ska bli så vansinnig härligt.

Karin sa...

Ditt inlägg gjorde mig jätteglad för man tänker ju att alla har glömt en och inte bryr sig när man själv varit så "borta". Allt är bra med mig och jag ser så fram emot sommren och semester. Jag har läst i din blogg att du gör så gott du kan och det är allt vi kan göra. Varför ska vi (kvinnor?) alltid sträcka oss så långt?
Ta det i den takt du känner att du orkar så blir det bra i slutändan. Ingen tackar en för att man sliter ut sig helt.
Kram, Karin

Strikkeheksen sa...

Skønt med sommerferie :-) Jeg har også fulgt med i din sag og kan kun være enig i, at du først og fremmest skal passe på dig selv og ikke gøre mere end du kan - så du gør det godt nok :-)

Madame sa...

Pas rigtig godt på dig selv! Det lyder som om din grænse er nået - og det skulle nødig ende galt.

Klem og rigtig god weekend!

Jeannette Mariae sa...

Som Madame vil jeg sige, at du skal passe rigtig godt på dig selv, men det er jo meget lettere lagt en gjort.

Knus fra engens land og rigtig god weekend, hvor du forhåbentlig får hvilet dig ;-)