onsdag 10 juni 2009

Hur mycket kan hända samtidigt...

Helt otroligt vad mycket röra det är i ankdammen nu för tiden!

Stora Dotterns färdtjänstbeslut kom i går, men det innebär ju inte, att hon har rätt att åka, nix nej, hon ska vänta på lilla plastkortet. Jag ringde och frågade, hur det låg till. Jag passade också på att fråga om Lilla Sonens färdtjänst, hans var under utredning fick jag veta. Visst och sure Bellman, som ungarna skulle ha sagt, när det damp ner i brevlådan i dag! Och tillsammans med Stora Dotterns plastkort, som skulle ta 5 arbetsdagar på sig att komma hem till oss. Så då antar jag väl, att Lilla Sonens plastkort kommer i morgon eller på fredag?

Stora Kärleken har undersökt sina ögon hos en optiker, skulle ha nya arbetsglasögon, och fick en remiss till ögonläkare, som ville skicka honom på ytterligare en remiss till en annan ögonläkare, då hon hade upptäckt grumlingar på Gula fläcken. Vi är vana med remisser och läkarbesök här i huset, så jag hade funderat på att ringa och ordna, så att vi fick den tid, som vi ville ha nu här i semestertider. Men det kom en tid helt av sig självt i dag, som vi inte ens behöver ändra. Jippiii!

Sedan fick jag en tid för besiktning av min lilla bil och en tid för att prata med min stressläkare. Så nu känns det uppbokat för alla både människor och bilar! Tur att vi inte har några djur.

Men det räcker inte med det. Har försökt få kontakt med en biståndshandläggare under en längre tid för att få Riksfärdtjänst till båda barnen till ett läger i sommar, och äntligen i dag fick vi kontakt, fast jag var tveksam till, om vi skulle hinna. Men hon var positiv, och vi ska träffas med båda barnen här hemma i övermorgon. Lägret är om 1½ vecka, så det är bråttom.

Lilla Sonen råkade dra lite i handdukstorken i dag, som är ganska hög, då åkte båda fästen, så den började välta. Det var nästen droppen för mig av alla saker, men upp och hämta pärmen med 5 år gamla fakturor, greja ut vad vi hade köpt, vilket märke, ringa vvs och fråga om de hade nya fästen. Och under tiden fick Lilla Sonen sitta på en köksstol och trycka in handdukstorken mot väggen. Just nu står köksstolen i vägen, så den håller nog..........

Nu är det bara Stora Dottern till ridningen och skolavslutningen för Lilla Sonen kvar samt skolavslutningsfika här hemma med tårta och sedan godnatt!

11 kommentarer:

Jeannette Mariae sa...

Puh ha, hvilken dag... Fantastisk at du fik rede på det hele ;-)

Garntrollet sa...

Oj, vilken familjecirkus )på ett "bra" sätt). Bra att det verkar ordna sig med bilturerna.

Min sambo har problem med ögonen, arbetar framför en dator varje dag. Han har "självdiagno stiserat" sig ochkommit fram till att det är någonting med gula fläcken. Och nu vågar han inte gå till en läkare för: 1. han kanske är på väg att bli blind och det vill han antagligen inte veta eller 2. han kanske måste byta jobb (vilket han absolut inte vill). Jag försöker få med honom till ögonkliniken på Sös (de har drop-in) eftersom jag själv borde gå dit med min Fuchs heterokromi (jag håller på att få starr). Men han vill inte. Vet inte hur jag ska lura med honom...

Elisabeth sa...

Ja, det är sådana dagar man tänker på ordet "fördelningspolitik"! För vad är det som gör att vissa dagar bara blir som ett mindre kaos, och vissa bara blir kav lugna?
På någon nivå så måste ju allting ha fördelats... antingen har det redan felfördelats när det landar på ens köksbordet, eller så felfördelar man själv. Åteminstone är jag rätt bra på det... Eller om jag ska vara riktigt ärlig... jag styr det lite framför mig. Å till slut står jag där med tusen saker som måste göras... men har ork för två!

Varm kram... från ett regnigt Umeå.

marianne sa...

Sikken en dag:)

Linda sa...

Ja vissa dagar bara händer allt. Galet!! Håller tummarna att ni får ordning på färdtjänster, ögon mm.. !

Unknown sa...

Du godeste , du har haft noget af en dag :-)

Rosenvante sa...

Tur att alla dagar inte är så där. Hoppas det ordnar sig med färdtjänst till lägret och att det går bra för Stora kärleken vid läkarbesöket. Njut nu tårtan i kväll och koppla av resten av kvällen.

Handarbete/Pyssel sa...

Oj oj! Det var inte lite det!
Men det låter som det kan ordna upp sig! Håller tummarna för att det gör det!

Sköt om er!
Kram!

Boel sa...

Oj så mycket på en dag men det låter som det varit mycket bra saker.

Jag önskar dig en händelsefattig och lugn dag i morgon ;=)

Boel

Carina sa...

Hua, jag blev alldeles matt av att läsa din blogg idag. Men du vet att jag håller både tummar och tår för att allt kommer att ordna sig till det bästa. Alltså som du vill och ni behöver.

Kram
Carina

Mette Lykke sa...

Der sker noget i det lille hjem, husk nu at få slappet lidt af.
Knus fra Ærø