onsdag 3 december 2008

Jul i vårt hus!





Vi förströdde oss med, eller barnen gjorde, att bygga ett pepparkakshus ifrån färdig byggsats. Det var ju lite knepigt att få ihop, men i betraktning av att vi aldrig har byggt något sådant tidigare, så tyckte jag att det gick hyfsat. Lilla Sonen, som nog mest var byggherre i projektet deklarerade, att han tänkte äta upp det, när julen var slut och alla vi andra sade i kör: Varsågod! Ingen har någon större lust att sätta tänderna i detta, vet inte ens om det smakar pepparkaka sådan ett färdigt arrangemang, men hur som helst så luktar det pepparkaka i hela huset.
Min dörrkrans har jag gjort av en halmkrans + dekoration ifrån Rusta och mossa, guldtråd och guldband ifrån Blomsterlandet. Får se hur länge den håller. Dekorationerna brukar vara de som spricker först, är inte menade för utevistelse, men då får jag ju göra om den.
Hjärtat på golvvitrinskåpet är ifrån IKEA, fast inköpt för flera år sedan. Det hänger uppe året runt och ser lite shabby chic ut. Vitrinskåpet köpte vi när vi flyttade in i huset och allting skulle vara furu på den tiden. Sedan försökte jag sälja det, ingen större framgång, men 2 gånger v-slip ifrån Alcro både in- och utvändigt plus att Kära Släkten hjälpte mig att tapetsera hyllorna och invändigt i lådorna med en överbliven tapet i svart med silvermönster gjorde susen. Nu vill jag absolut inte skiljas ifrån mitt skåp!
Mina amaryllisar har fått stöd i år, inköpta på Blomsterlandet. De vita kommer ifrån Coop och den rosa ifrån Blomsterlandet. Det har varit röda amaryllisar i flera år nu, så nu är det dax för lite andra färger, bara de inte välter....

Inga kommentarer: