fredag 12 december 2008

Titta vad som har letat sig hit!

Visst är den fin? Jag fick tipset om den av min mamma, som tidigare har haft två egenmålade porslinsklockor i sitt fönster. Förra julen, då allt skulle packas ner, gick ena klockan sönder och på det sättet tvungen att hitta något nytt. Då blev det två sådanna Indus 10 cm ifrån Herstal. Jag som bara behövde én tyckte att jag kunde ta den stora på 13 cm. Den är väldigt vacker på kvällen och matcher mina nya hissgardiner perfekt....nya och nya, ett par månader gamla! Tyckte att jag behövde något nytt och hittade billiga på Catalogue, som med expresstjänsten var här på 2 dagar. Bra när vi skulle få huset i ordning innan en del av Kära Släkten kom i oktober.

Som ni ser är det bara regnigt ute, lite utlovad snö försvann med gårdagens väder på Nyheterna. Får se om vi får en liten släng i alla fall så det blir lite vitt till Lucia i morgon. Det är så blött och "pöligt" ute och inget kul, har precis varit nere med lite saker till Lilla Sonen, som hade glömt allt viktigt hemma i dag både nycklar, sin lilla kikare, sin mobil och läxor.

Annars består dagen av kvällsdisco för Lilla Sonen, julbord för Stora Kärleken, stallet helt säkert för Stora Dottern och ett och annat varv på någon stickning för mig plus chaufför till de olika ställena. Är inne i en nystartsperiod, har ingen lust att göra de andra stickprojekten färdiga, varför har man det så? Jag vill bara börja på nya saker och står och tittar på garnskapet, på garnet som faktisk böner och ber om att bli stickat!

Inga kommentarer: