tisdag 9 december 2008

Prenumeration!

Mitt första nummer av Interweave Knits kom i går, precis vad jag behövde för att muntra upp mig lite. Jag är väldigt förtjust i koftan/jackan på framsidan, har till och med ett garn som skulle passa perfekt även om det inte är i ull/silke, som det föreslås i mönstret utan mitt är ett nästan 25 år gammalt garn i någon ullblandning. Jag har stickat av det tidigare men revat upp och sedan har det åkt med i olika flyttar, nu kanske det kommer till användning? Jag gillar den lite grövre texturen på garnet, lite åt tweed-hållet, som säger mig att det är hållbart, bara jag kan komma på rätt mönster. Jag har aldrig läst ett engelskt mönster tidigare, men skam den som ger sig som någon sade.

Min röda sjal har förresten visat upp sig. Jag bar den på en julfest på min mans jobb och jag var väldigt nöjd med den, passade perfekt till blusen, som hade små rödlila blommor och lite grått emellan. Trevligt att ha gjort något som kan visas upp och inte bara sockor, som man har på sig hemma.

Inga kommentarer: