torsdag 25 december 2008

Lugnt och stilla!

Det är väldigt lugnt och stilla här i hushållet i dag. Vi kom upp sent, så hela dagen är förskjutet på något sätt, har precis ätit lunch, så där ser ni! Men laxsmörgås, varmrökt med rosépeppar, och en annan smörgås med lantpaté, lite julmust och lite ris à l'amande med körsbärssås är inte att förakta en dag som denna.

Julaftonen var lugn och fin. Vi tog en skogspromenad, har urskogen precis bakom knuten, det känns i alla fall så, men tyvärr går man sällan dit. Det var frostgrader, lite rimfrost på träden, väldigt vackert. Vi traskade runt i 1½ timma. Jag tyckte det var skönt och tyst, men Lilla Sonen var mest rädd, att vi skulle fara vilse. Han som är scout och allt och som har en mamma med en näsa som är en kombination av en GPS och en radar! Hemma fick vi tittat på Kalle anka, ställt fram och ätit mat, städat undan, tittat på Karl Bertil Jonsson och sedan var det julklappar. Jag blev bl.a. begåvad med en fotbehandling på valfritt ställe av Stora Kärleken, det ser jag fram emot, har aldrig varit på en sådan tidigare, men det var ett av mina önskningar. Sedan var det pengasedlar ifrån Kära Släkten, som jag helt säkert kommer att omsätta i garn och garnböcker, som kommer att synes här på bloggen.

Bilderna ovan är ifrån vårt julbord innan maten blev framdukat. Blomarrangemanget, som är köpt här, begåvade jag mig själv med dagen innan julafton. Jag hade en blomstercheck sedan tidigare, och jag tyckte, att jag ville ha något vackert att titta på, som kunde stå sig alla helgerna. Man köper mycket sällan något till sig själv, men jag har börjat med det, tycker att jag är värd det.

God fortsättning till er alla.

6 kommentarer:

teresa sa...

Du verkar ha haft det fint.
Själv fick jag ett par alldeles egna timmar nu på eftermiddagen -underbart!
God fortsättning!

Linda sa...

Klart du är värd något vackert till dig själv :). God fortsättning och gott slut! Kram Linda

Fru P sa...

Tack för hälsningen...jag ska bara meddela att fotvård är beroendeframkallande, jag går två ggr/år. Helst ska det vara "riktig" fotvård (alltså av vårdutbildad person, ej pedikyr som ju ofta erbjuds på skönhetssalong). Underbart. Fossingarna är en storlek mindre efteråt. Vidare är det ju underbart med blommor. Min syster brukar lämna in en gammal soppterrin till blomsterhandlaren i juletid, så gör de ett blomsterarrangemang i den! Varför inte? Ibland är man snål med fel saker tycker jag!

Anonym sa...

Ja, jag satt och letade efter ett mail i min mammas (Lena Jansson) inkorg och såg att någon hon kände (du) skaffat blogg, och att du skrivit om hundar så då kikade jag in och gav lite tips!

MVH Sara

My Lovely Things sa...

visst är det härligt att gå i skogen..fotade en frostig skog i går..visar bilder på bloggen nån dag..
ha en bra fortsättning..
kram anna

Cathis stick och sy sa...

Vill bara säga tack för dina kommentarer och jo jaghar hunnit sticka lite under jul.Har haft fullt upp med att umgås med släkt så stickningen har fått ta lite vila.Ha en fortsatt bra helg( nu kommer ju snart nyår)
Catharina