torsdag 15 oktober 2009

Och just för att jag var så glad....

passade jag på att brodera lite på mina pulsvärmare, som inte alls blev som jag hade tänkt mig.

De är stickadestrumpstickor 2½ mm på 80 maskor, 1 am, 3 rm och därefter vända ut och in. De har en förlaga i boken Pulsvärmare, skulle vara sydda med smock, men det passade sig inte upptäckte jag, så nu blev det hjärtan i stället med små knutar, och det var riktigt roligt att brodera. Garnet, som är mörkbrunt och väldigt drygt, är köpt på Tradera i våras, en ull- och alpackablandning ifrån England, fjäderlätt, otroligt mjukt och ett väldigt tunt och lättstickat garn. Brodergarnet är också ifrån Tradera, men nog mera menat att väva med eftersom det var 7 trådar i en tråd. Jag delade på dem och hade massor att brodera med, blankt och skimrande.

Nästa projekt just nu är pulsvärmare i skuggstickning/japansk stickning också ifrån Pulsvärmareboken i ull också köpt på Tradera. Små lätta projekt som man enkelt kan ha med sig.

5 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Så fint de är.
Ha de gott på dej.
Eva.

Strikkeheksen sa...

Fine pulsvarmere og særdeles fine vanter, du fik lavet tidligere :-)

Tillykke med din nye jobtræning :-)

Handarbete/Pyssel sa...

Nu har jag varit 'frånvarnade' ett tag och du har hunnit producera många inlägg. Trevlig läsning. Hoppas det ordnar sig till det bättre med din arbetsträning nu!

Sköt om dig !!

Mette Lykke sa...

Det er fine kæreste puls varmere, med hjerter på.. Jeg syntes de er fine, så du kan da bare lade som om det er sådan de skal være..
Stort smil og knus sendes til det høje nord..

Gitte sa...

Dejlige pulsvarmere, og skønne, skønne vanter du har fået lavet.