torsdag 1 oktober 2009

Redovisning!

Redovisningen blir sammanslagen igen. Det är kul med redovisning, men det behöver ju inte fylla så mycket! Men jag ser, att det går i den riktning, som jag vill, nämligen fler pengar över utan att jag behöver göra något annat än att ägna varje inköp lite tankeverksamhet.

Augusti:

mat +941 kr
kläder -1558 kr
diverse -1950 kr
räkningar -9252 kr
Totalt -11819 kr mindre än snitt för 2008.

Varför maten blev dyrare vet jag faktiskt inte, kanske att jag handlade på mig lite till frysen för att vi skulle få danmarksgäster under september? Annars tycker jag att resultatet är fenomenalt, nästan 12000 kr mindre ut än snitt förra året. Jag har inte räknat förändringen av vår baksida in i detta, då vi har en egen bok för renoveringar. Varför har vi en bok? För att vi aldrig kommer ihåg hur vi gjorde, när vi gjorde det och hur mycket det gick på!

September:

mat -1840 kr
kläder +78 kr
diverse -3330 kr
räkningar -3490 kr
Totalt -8583 kr mindre än snitt för 2008.

Barnen har fått flera nya klädesplagg, de växer ur fortare än kvickt och Stora Dottern har fått en ny ganska dyr höstjacka. Men annars är det underligt att maten kostade mindre, eftersom vi har varit två ytterligare i hushållet under nästan halva september. Men det får jag tillskriva min mamma, som både lagade och handlade. Jag är nöjd med resultatet.

Inga kommentarer: