söndag 18 oktober 2009

Utmaning ifrån Nettes!

När jag fick utmaningen ifrån Nettes tänkte jag oj, oj vad det var svårt! Gult är ju inte alls min färg, köper sällan något i gult, stickar inte heller något i gult, har inga gula kläder och 7 st hur i hela friden.....ska jag klara av det?

Men skam den som ger sig, så ut med kameran och fota:

En väldigt viktig lapp på vårt kylskåp.

Stora Dottern har ont i halsen, igen(!), så Stora Kärleken handlade påsen till henne.

En titt i mitt bokskåp bland de gula nyanserna.

Bra sak att ha vid städning, varför kan man inte köpa bara en höger eller vänster handske? Jag använder mycket sällan den andre.

Representerar en period i vårt liv med 3-4 resor per år...............

Lilla Sonens absoluta favoritplats, hans Legobord.

Och sedan hade jag ju inte något helt gult men faktisk en tröja med gula ränder, vilket kanske säger lite om hur jag faktiskt använder just färgen gul.
Sedan ska jag ju lämna den vidare, men jag tycker att vem som vill kan känna sig fri att ta den. så varsågod: 7 saker i gult hos dig!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Flot legokran !
Det er nu meget sjovt , sådan at finde farver i sit hjem :-)

Nette sa...

Hold da op! Du er godt nok hurtig. Det tog mig en uge at tage mig sammen, og du brugte ikke engang en halv time.

Hatten af for det. :-D