fredag 23 januari 2009

Det bidde ingen hatt, det bidde.....

ja, kanske en skål. Vet inte riktigt vad jag ska kalla den, en pottmössa? Men hur som helst så hade jag kul, när jag virkade den helt efter mitt eget huvud ;)) och jag tror, att man kan fodra den med något limegrönt blankt tyg och få en fin skål till lite av varje att använda på uteplatsen i vår. Stora Dottern frågade om den var till frukt och Lilla Sonen tyckte nu på morgonen, att jag kunde lägga mina handarbeten i den, så förslagen haglar...vad tycker du?

5 kommentarer:

Blipp sa...

det blir en finfin burk ju, jag stickar i lin och blöter med tapetklister och gör pennburkar och annat onödigt o fint. Har ett mönster om det kan intressera?

Karin sa...

Vad fin den blev! Du kanske kan ha bomull eller dyl. i den.

Strikkeheksen sa...

Hvor er den fin :-)God ide med foer :-)Sådan en ville jeg gerne ha´stående i entreen med alle de ting, jeg aldrig kan finde, når jeg skal ud af døren :-)

teresa sa...

Jag tycker du ska virka på en bit till o sen virka handtag + kanske fordra, så blir det en gullig väska.

Wicke sa...

Fyll den med något mjukt, snörp ihop den.
Virka sedan ett huvud, liten svans och fyra ben så får du världens sötaste sköldpadda.
Den ska alltså vändas upp och ner mot hur den är på bilden.
Två svarta små pärlor till ögon!
Jag älskar sköldpaddor och de är kloka och tar det lugnt.