tisdag 6 januari 2009

Nu mår jag lite bättre!

Fast hostar gör jag till stora guldmedaljen och snörvlar runt, inte lust med så mycket, ingen stickning, ingen matlagning, så det blir att titta runt härinne i bloggvärlden i stället. Stora Kärleken är nyopererad i knäet, så Stora Dottern proklamerade stort i går kväll att "Nu är ni båda sjuka, men jag klarar mig själv!"

Jag har läst en bok. Det är kanske inte någon jättebedrift, men för mig är det. Det går hyfsad emellanåt, om det finns mycket bilder. Vissa dagar går det inte alls bra att läsa, då flyter allt i hop, men nu har jag i alla fall läst denna "Refugium" av Ingela Bendt. Det är både en trädgårdsbok, men också en livshistoria om Hans Drost. Lån den på ditt bibliotek!

6 kommentarer:

Skogsdoft & havsbris sa...

Hej!
Roligt att du hittade till min blogg! Passade på att kika in på din blogg också! :)
Ha en bra fortsättning på det nya året! :)

Helle : sa...

Det er da super godt at du er kommet igennem en bog, kunne være at man skulle kigge næste gang jeg er på biblioteket efter den. Godt at du er ved at blive rask igen.

Karin Grøn sa...

Af børn skal man jo som bekendt høre sandheden, men jeg kan regne ud det er teenagedatter, så det tæller givetvis ikke. Jeg kan ligefrem se den halvtfornærmede ryg over at serviceniveauet er nedskåret. Ja ja det går heldigvis over og man kan grine af det.
Bogen lyder spændende og dejlig. Jeg læser også en bog fra Sverige men den er oversat. Det er Jan Guillous bøger om ridder Arn. Jeg er i gang med bind 3 ud af 4-5. Jeg kan godt lide, at når jeg først kommer ind i handlingen og personerne, så stopper bogen ikke lige med det samme. og den tid interesserer mig meget. Måske skulle man rejse i Arns fodspor engang- det kan man vistnok

nynne sa...

rigtig god bedring til jer begge to

Anonym sa...

Salongen, frisören på Esplanaden i Norrtälje kommer att ha handarbetekvällar ( typ stickkafé med även annat handarbete ) med start onsdag den 14 kl. 18.00. Kan vara en kul grej, jag tänkte gå dit och kika och tipsar alla som gillar handarbete!

Annela sa...

Den boken låter som nåt för mig. Jag ska genast reservera den på biblioteket.
Min hosta ligger på en god silverplats men jag hoppas att den snart ska sacka i listan.Bli frisk!