tisdag 18 augusti 2009

127 kanelbullar!

Det har jag bakat i kväll efter middagen med Stora Kärlekens hjälp, så nu behöver jag pusta lite. Undrar varför man inte bara kan baka en sats utan alltid ska ta i för Kung och fosterland? Men nu ska det alltså finnas bullar och bröd i frysen och rabarbersaft på hyllan i förrådet. Jag smakade lite i kväll, och den är god!

Barnen håller på och packar skolväskor, har blivit lovade en bulle eller två med mjölk, innan de lägger sig. Det är lite virrigt, hoppigt och dant pga. skolan i morgon, men snart börjar den vanliga tult, och sommaren börjar blekna. Vädret har slagit om med lite kyligare morgnar, och nästan hela dagen i dag har det regnet även med inslag av åska. De säger, att värmen ska komma till helgen, men det säger de ofta, undrar om det är för att uppmuntra människor, så de orkar med veckan....?

7 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vet du vad jag saknade när jag bakade i söndags?? jo, mina barn, det gör jag alltid när jag bakar bullar. När de var små och jag bakade var det en lyckodag för dem, det var enda gången man fick äta hur många bullar som helst och alla kompisar fick komma och äta de också. Gissa om det var många ungar i mitt kök då. Då bakade jag ofta, det gör jag inte nu för tiden. Man saftade, kokade sylt, la in gurka osv osv. Nu gör jag det bara om jag har lust eller för att jag tycker det är godare än köpt, men inga krav. Men jag är nöjd att jag gjorde det för mina barn när de var små och det kommer du också att vara när de är vuxna och utflugna. Då ska du se att du saknar de där stunderna som jag gör nu.

Unknown sa...

Kan næsten dufte kanel :-)

Kisser sa...

Det ser godt ud.
Velbekomme.

Jeannette Mariae sa...

De ser så lækre ud, mums ;-)

Fru Kahr sa...

Uha, du har da vist haft travlt:-)

chaos sa...

hehe! Jag har också bakat igår kväll, lite choklad muffins med hallon men inte alls i stora mängder. Det blir nog alla uppätna fort! När tycker du vi skall börja med våra sammankomster på En liten smula? Du skall också få tillbaka dina stickor! Kramisar

ylva sa...

Mmmm, Härligt , man kan nästan känna nybakta lukten ända hit.