måndag 10 augusti 2009

Hur mycket kan en asfaltlastbil låta egentligen?

Sitter och är otroligt trött, huvudvärk, gick och lade mig efter 2. Kom hem vid 1 i natt efter att ha hämtat solbrända, glada och väldigt hesa barn i Stora Staden efter deras sommarläger på Gotland. Lilla Sonen var också trött, men inte mindre hungrig, så det fanns inget annat att göra än att ställa sig och göra köttbullar och makararoner. Stora Kärleken gick och lade sig direkt, skulle upp vid 6, så det var redan för sent. Stora Dottern och jag pratade lite, och sedan gick vi också och lade oss. Väskorna fick vara till morgondagen.

Och morgondag blev det lite tidigare än jag hade trott. Vaknade redan vid 7 av att en stor lastbil med släp kopplade bort släpet utanför mitt sovrumsfönster, asfaltlukten steg in genom fönstret och flera andra fordon, som man behöver för asfaltläggning, körde förbi. Det lät väldigt mycket lastbilar och prat ifrån gubbar, såg att de höll på att lägga ny asfalt på en av sidogatorna nedanför, stängde fönstret, försökte somna om, men icke....................

Så nu sitter jag uppe, gäspar, huvudvärk, ont i kroppen och var först väldigt arg på gubbarna. Trodde att jag skulle få sova till 10 i dag. Detta var min sista lediga måndag, nästa vecka börjar arbetsträningen 5 dagar i veckan i stället för 4. Men då träder mindfulnessen in: just nu är det så här, jag kan inte förändra situationen, står jag ut just nu? Och det gör jag ju, snart har de lagt asfalten och jag får lov att sova senare, om jag känner för det!

2 kommentarer:

Jeannette Mariae sa...

Godt vi kender til mindfullness, det kan da afhjælple lidt på situationen.

Og så håber jeg, at du kan få hvilet dig lidt senere.

Kærlig hilsen fra engen ;-)

Rosenvante sa...

Så typiskt, hoppas du kan få lite lugn senare under dagen