måndag 17 augusti 2009

Just nu ser det ut så här, men snart....

tror jag, att jag får tid att pyssla med inredningen av syhörnan, som ju inte ska vara i detta rum. Här ska jag pyssla med garn, läsa och kanske "pärla" lite. Det är ju fortfarande min boudoir!

Min syhörna är på gång, det fattas som sagt bara lite inredning. Jag har röjt undan i ett skåp närmast sybordet. Varför samlar man på sig så mycket, som man inte behöver eller ställer otroligt glest i hyllorna? I det skåpet ska jag försöka samla mina sysaker och tyger och ev. saker för lite scrapbooking, som jag tycker verkar roligt. Bordet, där symaskinen stod på undantag, ska användas till att klippa/skära tyger på och till scrapbooking. Det finns också plats för att knyppla, som jag fortfarande vill lära mig. Många idéer finns det, men just nu krävs det bara lite ordning på allt.

I helgen har det varit fullt sjå. Jag har bakat kladdkakor 2 st, banankaka och 8 st brödlimpor. Vi har städat, tvättat, röjt undan, sätt upp skivan för mitt nya sybord och Stora Dottern har fått sin nya bänkskiva i sitt rum. Puh, vad tungt det var med dotterns, tur att vi var två, annars skulle det aldrig ha gått! En bänkskiva på 3,35 m väger bra, när man samtidigt måste vara försiktig kring väggar och liknande. Alltid när man gör om, upptäcker man, att det finns lite saker att bättre på. Så någon kväll ska målarburken fram, vem sa att stockholmsvit var opraktiskt? I alla fall är det himla bra med samma kulör i hela huset, när man ska måla om fläckar bara efter kort tid!

I dag har jag för första gången arbetstränat en måndag. Det innebär, att jag denna vecka kommer upp i fem dagars vecka, vilket ska bli spännande att följa. Jag försöker ta hand om mig med tillräckligt med sömn, vilket nu för tiden på barnens sommarlov innebär, att jag lägger mig före dem på kvällen. Stora Kärleken sköter resten. Men i morgon vänder det. Barnen ska börja skolan på onsdag, det blir plötsligt tider, som igen passar arbetande föräldrar. Det ska packas skolväskor och gympapåsar, musikinstrument ska med och ordentlig mellis ska finnas hemma varje eftermiddag. Snart är vi inne i lunken igen med fem dagars vecka, skola på dagarna och aktiviteter på kvällstid, snabba middagar och att lägga sig i tid.

Det passar mig bra med dessa rutiner. Jag som alltid har längtat efter semesterveckor längtar nu efter vardagar och fasta rutiner, som passar mitt nya liv!

9 kommentarer:

Mette Lykke sa...

Jamen hverdagen venter lige om hjørnet.. Håber det bliver ok med en 5 dags arbejdsuge..

Unknown sa...

Det bliver dejlig at få diy eget til alle dine kreative projekter.
Håber det bliver positivt med 5 arbejdsdage.

Caroline sa...

Nu blev jag ju ännu mer sugen på att fixa mitt lilla rum också, snygg tapet du har förresten! Tack för tipset om skivan, jag ska kolla Bauhaus i Barkarby i morgon, annars blir det Uppsala för min del också.
Lycka till med jobbet, visst är det skönt med normala tider igen!

Blipp sa...

Tänk,jag älskar hösten, terminsstarter, rutiner och lördagsgodis, nya oskrivna block och vässade pennor.

Anni sa...

Vilken fin tapet du har gömt där bakom alla prylar!

Själv tycker jag att det bästa med skolstarten är att jag slipper laga lunch till alla barnen hela tiden...

Rosenvante sa...

Jag vill också ha en egen hörna där jag kan ha alla grejer framme hela tiden utan att det är i vägen. Det där kommer att bli en jättemysig hörna som du kommer att njuta så mycket av.

Jeannette Mariae sa...

Det bliver altså rigtigt spændende at se, det færdige hjørne ;-)

Karin sa...

Jag ser fram emot att få se ditt nya syrum! Ska du scrapbooka också får du göra ordentligt med plats! Man sprider ut sig ordentligt tycker jag då man gör det. Men det är hur roligt som helst.

Karin sa...

Bra det där med skåp att ha garner i...