tisdag 11 augusti 2009

Härligt!

Vad det känns skönt att få lov att sova färdigt en morgon! I morse var en sådan dag, även om den stod på arbetsträning för min del. Det krävs lite pondus att få alla i säng till en viss tid på kvällen, men så bra alla mår, när de har fått sova tillräckligt dagen efter. Tror att det ska bli målet fram till skolstart nästa onsdag, att vi ska komma in i en tult att lägga oss i tid. Speciellt för en tonåring är det väldigt lätt att vända på dygnet, så det skadar nog ingen, även om det föder protester…..

Undrar lite över det med Baktus-sjalen. Jag har varit ute på Internet och tittat och känner mig lite villrådig. Det finns tydligen både en Karius och en Baktussjal, den ena är slätstickat, den andra rätstickat. Kan någon berätta vilken som är vilken? Så fram till dess virkar jag vidare på mina mormorsrutor.

2 kommentarer:

Annela sa...

Karius är den slätstickade varianten.

Samtal från min trädgård sa...

Tack Annela, blir Baktus då, går fortare, ska bara välja garn.