torsdag 6 augusti 2009

Vädret är bra,......

och jag mår bra, så det kan väl inte vara bättre? Det går bra på arbetsträningen. Jag trivs på mitt kontor, vet var jag har mina saker, går och frågar, när jag behöver hjälp, och arbetet portioneras ut i lagom dos till mig. Mest registrerar jag löner just nu, kontrollerar att personalen har fått rätt tid inskrivit i löneprogrammet, författar skrivelser för chefen och delar ut posten.

Det passar mig, när jag börjar bli trött, går jag och fikar eller också går jag en sväng runt i huset, där jag jobbar i nedervåningen, pratar med min tidigare personal. Jag försöker att ha vissa rutiner, kl 8 gör jag detta, kl 8.30 gör jag något annat. Det låter inte speciellt flexibelt, men jag vill inte heller ha det flexibelt. Flexibelt var mitt gamla liv, nu trivs jag bäst med ordning och reda, likadant varje dag, inte tänka så mycket och så gå hem en viss tid. Det är faktiskt träning nog, att komma när jag ska, gå när jag ska och fika kl 9.30.

I mitt gamla liv åkte jag tidigare till jobbet pga. arbetsbördan eller jag arbetade över eller åkte upp på arbetet igen på kvällen. Fikade gjorde jag inte ofta och aldrig speciellt länge heller. Att jag hade andra behov utöver arbetet fanns på något sätt inte, jag lyssnade i alla fall inte på det örat.

Idag pratade jag med en granne, när jag kom hem. Vi hade inte setts på evigheter, och hon hade semester nu. Trevligt att prata om våra barn, och om vad vi hade gjort på semestern, och vad de skulle göra. Det hände nästan aldrig förrut, man hade alltid så mycket att göra, så man tyckte inte, att man kunde plocka ut tid för att bara stå och prata. Så lunchen blev väldigt sen i dag, men det gör inget............

8 kommentarer:

Lavendel sa...

Glæder mig på dine vegne.

Rosenvante sa...

Alldeles för vanligt att man lever så där. Jobbet är inte det viktigaste i livet, tyvärr kommer allt för många på det för sent. Men sen är det ju alla neddragningar och så där också som påverkar. Skönt är att du känner dig bra just nu i alla fall.
Dina barn har härligt väder idag, hoppas de varit och badat i havet.

Jeannette Mariae sa...

Jeg blev så rørt, da jeg læste dine ord.

Jeg har været gået ned med stress og havde et arbejdsliv, der mindede meget om dit.

Men heldigvis blev jeg påmindet om, at jeg spildte mit liv ;-)

Kærlig hilsen fra engen ;-)

Unknown sa...

Jeg havde heller aldrig til tid en kaffepause...
Det er godt at læse, at du øver dig i pauser :-)

chaos sa...

Det är väldigt viktigt med den sociala kretsen. Jag fikar ofta på jobbet och tar mig alltid tid att prata med mina grannar. För mig är det en viktigt del av mig själv att kunna bjuda av mig själv, det är så man gör andra och sig själv glad! Roligt att höra att du är på rätt spår! Kramis

Helle : sa...

Hvor er det dejligt at du har det så godt nu !

garnlivet sa...

Vad klokt du tänker!! Stort lycka till från mej

garnlivet sa...

Vad klokt du tänker!! Stort lycka till från mej