fredag 28 augusti 2009

En stilla kväll!

Började på Stora Dotterns långa vantar eller muddar eller vad det nu blir i går kväll. Det är avsatt 2 nystan till vardera hand i MK’s Karousell, får se om jag hittar något liknade garn i mina gömmor, som är rött, eftersom att randiga i svart och rött skulle vara den optimala färgkombinationen enligt henne. Just nu är favoritboken eller favoritserien ”Twilight”, så det har väl något med det att göra, kan jag tänka mig.

Mönstret är inte så svårt, som jag trodde. Det går över 4 varv, där varv 3 och 4 är lika, och jag har stickat två rapporter redan, fast det är svårt att se något på det svarta. Det finns säkert på flera vantar och strumpor redan ute i bloggvärlden, men jag hittade det via Mönsterarkivet och en länk till en blogg. Funderar på om varje rapport ska få en färg, så blir det lättare för mig att räkna varv?

Annars är en kväll med Lilla Sonen ganska stillsam. Vi gjorde lite inbjudningar till hans kalas, han fyller snart 12, gjorde maten ihop, som han önskade sig: färsk pasta med ost och skinksås, pratade lite om allt och inget och om skolan och kompisar. Det är nog så, att låter man barnet bestämma, vad det vill ha, så är det inte speciellt avancerad eller vidlyftigt. Lugn och ro och tid att tänka och svara utan att bli avbruten är saker som jag enkelt kan ge utan att känna mig stressad, och som han är nöjd att få.

5 kommentarer:

Annela sa...

Det verkar som om ni hade det jättemysigt - bara han och du. Det är skönt ibland att vara ensam med ETT barn ibland. Man får tid att prata och bara vara.

Kludemutter sa...

Spændene at snart blive 12 ;)
Dejligt at kunne nyde børnene et af gangen sommetidder.

God weekend !!

Yt.

Handarbete/Pyssel sa...

Hej!
Här har vi också haft en lugn och fin kväll, bara jag och dottern. Regnet vräkte ner och vi tände en brasa och gjorde hennes favoritmat; pitabröd med kyckling, grönsaker och currysås. Och det är så enkelt att göra att hon gjorde väldigt mycekt av det =)
Sen åt vi framför elden, pratade och mös!
Varsin liten bit glsstårta blev det till efterrätt. Sen lite mer mys och skratt i soffan innan hon nöjd kröp i säng.
En kväll vi båda behövde!!

Önskar er en riktigt skön helg!

Rosenvante sa...

Visst är det mysigt att bara få vara med ett baran och prata och umgås. Man behöver det ibland, både barn och förälder.

Assi sa...

Vilka snygga torgvantar din son fått! Jag förstår att han längtar tills han kan börja använda dem! Vad skönt med en stillsam kväll. Det behöver man ibland.
Assi