tisdag 4 augusti 2009

Första dagen efter ledigheten!

Och det var inte så tokigt ändå. Jag har ju bestämt mig för att cykla, men man kan ju ångra sig, vilket jag gjorde, när jag steg ur sängen, tyckte inte att tiden skulle räcka.... Men jag fick ångra mig tillbaks, för jag var färdig i väldigt god tid, så det blev cykeln.

Det var jag nästen ensam om, antingen har folk ferie eller också bilar de, som jag har gjort. Men vilka dofter det finns på morgonen? Det känner man ju inte i en bil! Ganska så tyst är det också, så jag hinner tänka färdigt och koncentrera mig på, vart jag ska.

På arbetet fick jag flytta tillbaka till mitt gamla kontor. Jag har haft ett annat tillfälligt rum, där det är väldigt tyst och lugnt. Jag har undrat, hur det skulle kännas att komma in i själva rummet, som var platsen, där jag faktisk blev sjuk, att komma in ensam och inte bara på besök hos min vikarie. Rummet där jag helt konkret gick in i väggen, trodde att jag hade fått en hjärnblödning eftersom halva kroppen kändes förlamad.

Men det kändes bra, allt eftersom jag fick kastat alla saker, som kunde dateras helt tillbaka till 2007 och tidigare och jag fick torkat överallt. Jag antar, att det är ett led i processen mot att bli frisk. Jag vill inte ha en massa saker, som stör min uppmärksamhet, så jag har plockat ner konstverk, som inte säger mig något längre. Jag har en del ramar härhemma, som jag ska fylla med foton, som jag gillar att titta på, och jag ska ta med lite växter, som jag gillar.

Så det var en bra arbetsträning i dag.

13 kommentarer:

Mia stickar sa...

Vad bra, det måste ha varit ett stort steg att klara av att vara i ditt gamla kontor!

Ninni sa...

Ja det går alltid åt.Bra att ha i frysen om man får besök. Brukar baka så min mormor får lite också. Hon har ont i axeln och kan inte baka längre. Jag har precis påbörjat min semester och det tar några dagar innan man kommer in i att vara ledig. Man känner sig lite lätt rastlös. Hoppas ni haft en fin sommar.

Boel sa...

Vilket jättesteg du har tagit i dag!! Och så klokt att rensa bort det gamla och sätta upp nytt. Jag var inte alls lika klok när jag var tvungen att återvända till den arbetsplats som en gång för länge sedan gjorde mig väldigt illa. Ibörjan var det svårt att bara se huset men så småningom gick det att ta sig allt närmare. Men jag kan fortfarande bli orimligt arg när jag möter många välklädda män i kostym.

Hoppas du får det bra med arbetsträningen i fortsättningen också.

Boel

chaos sa...

Hejsan! Det låter riktigt bra! Kul att du cyklat till jobbet, bra för miljön och för dig! Visst är det skönt att få njuta av naturen, man upplever det på ett helt annat sätt! Jag kan tyvärr inte cykla längre, min balans är så pass dåligt...jag försökte lära om mig att cykla förra året och trillade omkull några gånger men jag ger inte upp. Just nu vill jag dock inte chansa! Kramis

Susilull sa...

Det var roligt att det gick så bra för dig att komma tillbaks till jobbet och till ditt gamla rum!
Och när man börjar på nått nytt, då är det läge att rensa ut gamla prylar!

Linda sa...

Jag tror precis som de andra att det var jättebra att rensa ut de gamla sakerna. Du är klok. Jag hoppas så att det kommer gå bra för dig framöver!

teresa sa...

Bra arbetsträning. Jyste att klara det. Själv kom jag aldrig mer tillbaka till mitt gamla jobb efter utbrändheten.

Rosenvante sa...

Låter som du är på rätt väg nu. Ta det lugnt nu bara så du inte börjar i samma tempo igen.
Min Claudia jobbar på sommarland som dina barn ska till. Hon jobbar på restaurangen vid vattenlandet.

Lavendel sa...

Dejligt at høre, det lyder som om du har friske kræfter - du er bestemt blevet bedre!kærlig hilsen

ylva sa...

Du låter så klok nu, ta det som det kommer . Hoppas att allt går din väg.

/Ylva

Madame sa...

Det var rigtig dejligt at læse, Gitte, du er på den rette vej.
Varme klem til dig!

Mette Lykke sa...

Det lyder som gode planer for indretningen af dit kontor.
Pas godt på dig selv.

minna sa...

Vad skönt! Hoppas att allt går bra! =)