fredag 7 augusti 2009

Bilen igenom besiktningen!

Kl. 07.20 ställde jag mig i kö eller var det några minuter därefter? Men vilken tur att den gick igenom, min lilla pärla, när den är 8 år och ingen ägnar den någon särskilt uppmärksamhet, men jag kanske har tur…? Jag har alltid valt mina bilar själv, har absolut ingen kunskap om bilar i alla fall inte mera än gemene man. Sedan Stora Kärleken och jag blev ihop, har jag även valt de bilar, som vi skulle ha tillsammans. Jag brukar säga, att det är min näsa, som säger mig, vilken jag ska välja......

Vi har just nu två bilar. Det är min uppfattning, att det är ganska vanligt i Sverige i dag att ha två bilar, men om vi verkligen numera behöver två bilar är en fråga att ställa sig. Tidigare, när barnen var små var det behändigt, senare när en av oss alltid hade övertid, mest jag, och inte kunde hämta på dagis eller fritids var det bekvämt. Nu är det mest praktiskt pga. allt skjutsande till aktiviteter nära och långt bort, men oftast är det en bil, som står i carporten, och senaste veckan har det varit två, eftersom vi båda cyklar till jobbet.

Det kanske blir så, att när den ena bilen ska skrotas, så blir det inget nyinköp eller ersättning för just det exemplaret, utan det räcker med en bil. Hur tänker ni i frågan?

Inga kommentarer: