tisdag 10 februari 2009

Även jag har blivit utmanad!

Jag har blivit utmanad av Garnlivet, som snällt säger att jag bara svarar, om jag vill, och då vill man ju så klart!


Regler: Bloggaren skriver ner SVAR på 10 frågor om det egna jag'et, vem man är. De som blir utmanade skriver ett eget blogginlägg med sina 10 svar. I slutet av inlägget skriver du TRE personer som du utmanar, kom ihåg att länka - spread the love!!

1. Säg tre ställen på Internet du oftast besöker? Diverse stickbloggar och det är många och på olika språk, Tradera och Allt för föräldrar.
2. Sjunger du hemma eller i duschen?Nej inget av det.
3. Kan du spela något instrument, vad? Absolut inte, fast jag har försökt.
4. Hur mycket tid lägger du ned på bloggande per dag ungefär? Det är väldigt olika, försöker logga in varje dag, men det är inte alltid att jag hinner. Men skriver jag ett inlägg, så tar det i alla fall en halv timme, om jag även räknar in att det ska till en bild också.
5. Vilken "kändis" läser eller har du läst mest av som bloggar? Ingen, vet inte om någon kändis som stickar eller syr.......
6. Någon känd person du anser vara sympatisk och trevlig, en favorit?
Rolf Lassgård, min absoluta favoritskådespelare eller Meryl Streep, min absoluta favoritskådespelerska. Man tror ju att personer man gillar på film även ska vara trevliga i verkligheten, undrar om det är så....?
7. Alla samlar på något, vad samlar du på? Ingenting, om inte rosor, pioner och klematis räknas..? Har många sådana i min trädgård. Fast sedan är det ju just det med skor och väskor....har mycket mera än jag behöver. Stora Kärleken skulle säkert säga att jag samlar, men själv anser jag bara, att det är det normala antalet av dylika saker, som en kvinna måste ha och i övrigt har min svägerska mycket mera..............
8. Du måste välja - är du en mes eller en tuffing? Mes har jag aldrig varit, däremot tystlåten, men det har gått över och jag är numera en pratglad tuffing.
9. Humor är roligt (?), nämn någon du gärna ser eller lyssnar på, TV, film?
Det kanske inte är humor för alla, men jag älskar Parlamentet, Stockholm Live eller om det ska vara film så gillar jag Rush Hour, tycker att det är så korkad att jag skrattar av det.
10. Nämn ett intresse du har som är lite annorlunda eller udda? Kan inte komma på något just nu.

Jag utmanar:
Kristina-Lakris
Evas thisandthat
Pärlmudden

Så nu är det upp till er, om ni vill anta utmaningen. Det finns inget tvång.

Inga kommentarer: