onsdag 4 februari 2009

Under läxförhöret....

av engelska glosor och dylika svenska produceras de märkligaste saker! Nåja, så är det inte utan jag råkar allt som oftast somna under barnens läxförhör och tappar koncentrationen totalt om jag inte gör något och stå på händer är inte riktigt min grej, heller inte kullerbyttor, så då blir det den stora passionen för tillfället: virkning! Ska även tilläggas att man kommer en bit när man skypar......

Jag håller på med sjalen/halsduken till Stora Dottern, en virkad variant av den vintervita sjalen ifrån i går. Ska även passa på att tacka för alla kommentarer av den. Det är kul, att andra tycker, att det man gör är fint. Sjalen är virkat med ett tunnare garn än den förra, en ullblandning som heter 7 bröder, 150 grams nystan ifrån Novita och inhandlat på Rusta. Det är virknål nr 6. Ursprungligen skulle det vara en poncho till Stora Dottern, men det tog inte många dagar, så var inte poncho det som var i ropet, utan halsduk och sedan ville hon inte ha det heller. Så nu gör jag en svart sjal eller större halsduk, som jag själv kan använda i fall denna inte heller faller henne i smaken.

11 kommentarer:

Karin Grøn sa...

Sikke mange sjaler du har fået lavet. Du er bare dygtig. Tillykke med din award. Den er dig vel undt. Skønt at nogle gider at skrive til en.

Karin Berg sa...

Vad duktig du är. igår så vann jag ett bud på tradera på en hel uppsätning virknålar. Så snart ska jag också virka :-)

Boel sa...

Så smart att handarbeta under läxläsandet!! Kanske något för mig att testa också man blir ju lite trött av att sitta där om jag inte blir arg då men det kanske också blir bättre om jag stickar.

Känner igen ombytligheten när det gäller dottern och det stickade. Gissar på en tonåring ;=)

Anonym sa...

Vad snabb du är! Jag får väl nöja mig med min produktion...jag hörde att min sjal blev såld, jag har också två beställningar på gång så det är sjalar som går nu....du hinner göra massor, jag är så avundsjuk! Stor kramis!

Birthe sa...

Sikke flotte sjaler du fremstiller, og sikke en tålmodighed at lave et i så mørkt garn, rigtig flot. Tak for de søde ord ang. mine oldemorslapper :-))))

Anonym sa...

Oj, vilken produktion av sjalar och fina är de också.

Strikkeheksen sa...

Ak ja, de børn, de børn - men du får produceret så mange fine sjaler, at jeg helt taber pusten :-)

Rosenvante sa...

Ja, jisses vad man har fått gå igenom som mamma =), men när de nu är utflugna kan man ju längta lite efter det där ändå, fast det trodde man ju inte när man satt där. Även om de ändrar sig är det så himla kul att de vill att man ska göra något, det är stort det. Schalen blir jättefin, hoppas dottern blir glad för den.

Helle : sa...

Hold da op hvor er du kommet langt med dit sjal til din datter, det bliver dejligt.

Unknown sa...

Sikke du kan :-)
Dejligt at bruge tiden til noget hækleri .-)

Anonym sa...

Jøsses dog! så mange fine sjaler du får fra hånden. De er super flotte.
Hyggeligt at kigge ind her, det vil jeg gøre oftere.