fredag 27 februari 2009

Vilken tid på dygnet är det?

Kan hur som helst inte sova, har stickat en bra bit på Regnbågssjalen, skypat med Kära Släkten, tvättat, hängt tvätt, vikt tvätt, bäddat sängar, satt på torktumlare, satt på diskmaskin, städat av i kök efter kvällsfika, gått ut med sopor, låst och släckt ute vilket brukar höra till Stora Kärlekens uppgifter, men det är ju han som inte är hemma, och därför att jag inte kan sova........!

Visst är det konstigt, att man inte kan sova bara för att den andra hälft inte är i huset, men så har det alltid varit så länge jag kan minnas. Barnen har lite grann samma sak, men nu sover de i alla fall. De kan sova länge i morgon båda två, det är bara Stora Dottern som ska på rykttävling i stallet runt lunch. Vi andra ska göra ingenting eller något ytterst litet.

Förr i tiden tittade jag ofta på filmer i väntan på, att Stora Kärleken skulle komma hem, men nu har jag inte brytt mig om att sätta mig in i hur det fungerar med alla boxar, fjärrkontroller etc. sedan vi fick allt, så jag får inte på någon dvd. Stora Dottern vet hur man gör, men jag ids inte försöka själv, kanske tv'n försvinner om jag börjar trycka på knappar..................Så det får bli BBC Lifestyle och ett program om champagne....... Ups..nu var det Nigella och hennes matlagning, då blir man väl hungrig på kuppen?

Samma sak är det med bilen. Förr i tiden kunde jag en del själv, men nu ordnar Stora Kärleken allt. Det medför ju vissa besvär, om man ska klara sig själv som igår exempelvis: spolarvätskan slut långt ifrån hemma och vart var det nu man fyllde på? Förra gången fyllde jag spolarvätska där man skulle fylla på bromsvätska, knappt så lyckat. Lilla Sonen fick leta reda på bruksanvisningen på bilen i handskfacket, hitta en bild på en motor, som jag sedan tittade på, innan jag gick ut och fyllde på, när vi hade kommit till macken! Ska jag säga det själv, så hoppas jag att det så ut, som om jag aldrig hade gjort annat!

Tror, att jag ska lägga upp maskor till bakstycket på Lilla Sonens svarta tröja, så har jag något annat att varva Regnbågssjalen med. Sedan måste det vara godnatt!

Inga kommentarer: