torsdag 26 februari 2009

Utmaning!

Ifrån Carina och Mia har jag fått samma utmaning, ska försöka svara på den så gott jag kan.

Reglerna som gäller för utmaningen är att
· Länka till den som utmanat dig.
· Berätta 8 sanningar/vanor/ovanor om dig själv.
· Utmana 8 personer i slutet av ditt inlägg.
· Skriv ett meddelande i deras bloggar så att de vet …

Mina sanningar/vanor/ovanor är

1. Älskar choklad, gärna ljus eller med hela nötter
2. Tycker om att gå upp tidigt innan alla andra = ensamhet
3. Älskar rött eller olika nuancer av rött
4. En stor ovana: bitar på naglarna, varför började man och hur slutar man?
5. Tycker om att läsa högt för mina barn eller andra med olika röster och dialekter
6. Är utpräglat pedantisk/perfektionistisk både vad gäller struktur, städning, hygien etc.
7. Har gärna förråd av allting antingen jag behöver det eller inte.....................
8. Kan inte räkna matte ens på låg nivå, men pengar går mycket bra, varför är det så?

Sedan skulle jag utmana 8 personer och med risk för att vissa personer redan har fått utmaningen, så kommer mina val här:

1. Signe mitt i livet
2. Mette Lykkes verden
3. Änglar och sånt
4. Tantstickan
5. Susilulls skapelser och funderingar
6. Strikke bagläns
7. Snigelmamman
8. Rosmys syjunta

3 kommentarer:

SF sa...

Tack för utmaningen. Jag skall fundera lite innan jag antar den :).

Susilull sa...

Tack för utmaningen!

Jag tror jag kopierar dina svar, för dom kunde lika gärna vara skrivna av mej!! Förutom att stå upp tidigt, jag sitter hellre upp själv på nätterna...

Karin sa...

Roligt att se att du oxå är morgonpigg! Trodde jag var ensam...