fredag 20 februari 2009

Ännu en restsjal färdig!

Här kommer de sista resterna av garnet, Tricolin som är lin,bomull och lite acryl, som jag tidigare stickade en sjal med från sida till sida med ränder och fransar. Sjalen är virkat nerifrån och upp med virknål nr 5,5 i mitt vanliga mönster med 3 stolpar (musslor), och de bruna färgerna plus effektgarnet (Sorbe ifrån Idena) är virkat runt om med både stolpar och fastmaskar. Den har måtten: bredd 170 cm och längd 76 cm. Den väger 425 g, så den är tung, men varm och härlig. Så nu har jag inte mera av det bruna eller beige, så i bland ser man att det blir ledigt på hyllorna!

I dag mår min rygg lite bättre, det är fortfarande smärtstillande som gäller, så jag kan röra mig, och värmekudde, men jag kom i alla fall med besvär ur sängen i morse för egen maskin. Tänk att man kan bli så lycklig över att kunna komma ur sängen själv...??!!

2 kommentarer:

Madame sa...

Wauw, det er også så smukt!!! Pyha, det er godt at din ryg har det lidt bedre. Rigtig meget god bedring med den!

nynne sa...

Du får da lavet en masse fine sjaler.
God weekend