onsdag 18 mars 2009

Färdigt!

Det hopplösa garnet, som jag tidigare har skrivit om här och här blev två sittdynor och en sorts duk eller skål eller vad man vill. Jag har inte fäst alla tråder ännu, får nog dela på dem, annars har jag ingen nål som passar. Det är virkat med virknål nr 10, lite ont i fingrarna fick man allt, men jag tror, att det är slitstärkt och kommer att hålla länge. Tillsammans väger det 645 g, så det var två stora koner, som försvann ifrån lagret.

Det kommer att placeras på två caféstolar och ett litet runt bord som vi har och flyttar lite runt med i trädgården. Just nu är det vinter, i alla fall här fast solen skiner, så allt är packat in på vinden, men det kanske kommer fram i Påsk, när vi får besök av Kära Släkten ifrån Danmark.

1 kommentar:

Anonym sa...

Dina sittunderlag blir perfekta nu fram åt våren, fina blev dom också.
Fick inspiration att virka till våra cafe möbler också. Problemet är att jag är inte så duktig på att virka...