torsdag 5 mars 2009

Just nu!

Så är jag fortfarande heligt förbannad över min situation. Det som är positivt med det är, att jag alltid har blivit oerhört klartänkt och fått en energikick av det. Det som är negativt: Jag får ju lida för det själv efteråt och blir dränerat för min energi, som jag långsamt håller på att bygga upp.

Jag förmodar, att det blir liv i luckan både på min arbetsplats och på personalkontoret, eftersom jag i dag kontaktade mitt fackförbund för att höra, vilka rättigheter jag hade, när mitt ärende var, som det var. Jag frågade rakt ut, om det var möjligt att bara inta sitt kontor, sätta sig på stolen och säga: I'm back! Ja, enligt facket så var det möjligt, jag behöver i princip inte ens anmäla min ankomst, eftersom min sjukersättning går ut, och dagen efter förväntar sig Försäkringskassan, att jag börjar jobba 100% igen. Vi får väl hoppas, att personalkontoret svarar, när facket ringer, eftersom de inte gör det, när jag ringer. Undrar om de har nummerpresentatör?

2 kommentarer:

Anonym sa...

FK ringer upp dig på en gång när de ser att sjukskrivningen inte förlängs!Sedan kan du väl jobba, jag tror det är tre månader utan FK och bli sjuk igen...det räknas som en helt annan sjukskrivning då tror jag! Men vem vill bli sjuk? Man vill ju bli frisk och kunna arbeta i den mån man behöver...helt sjuka regler! kramis

Irene sa...

Det er ikke så tit jeg kommenterer hos dig, men synes lige du skal vide, at jeg føler med dig! Jeg har selv fleksjob(har haft det knap 1 år), og det var en lang og sej proces.