tisdag 10 mars 2009

Så snabbt det kan gå över!

Har redan fått ett positivt svar ifrån barnens läkare via e-post, varför kan inte alla få ha det så här? Då skulle man slippa bli så arg och upprörd, när man tvingas kontakta, vad jag brukar benämna som "bromsklossar".

Man kan fråga sig, varför man bli så upprörd så snabbt? Antagligen hänger det i hop med, vad man har upplevt under de mera än 13 åren, som jag har varit tvungen att ha kontakt med Försäkringskassan, kommunen och andra offentliga instanser. Det finns ju bara två, som kan tillvarata barnens intressen, och det är föräldrarna. Man byter skeppnad till en Lejoninna väldigt fort!

Och nu verkar det rulla i gång för mig också beträffande arbetsträning och allt. Avstämningsmöte är bestämd, personer är kallade, så nu tror jag, att det kommer att bli verklighet. Undrar mest om jag kan "hålla mig i skinnet" och arbeta efter allt nytt, som jag har lärt mig och undvika att trilla dit igen och bli sjuk av stress.

8 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Skönt när de löser sej så snabbt.
Lycka till med arbetsträningen.
Må så gott de går.
Eva.

Mia stickar sa...

SÅ bra att det löser sig och ett stort lycka till med arbetsträningen!

Anonym sa...

Du må passe godt på dig selv og lægge en plan for, hvordan du undgår at blive syg at stress. Lytte efter dit indre og tage stressen i optrækket, hvis det kommer igen, ikke?

Unknown sa...

Du bara måste åka till London, det är balsam för själen och alldeles stressfritt. Du kan få tips för minst 5 dagar av mig;o) Ryan air var supebilligt ich kanonsmidigt!!!

Lavendel sa...

Godt at det hele ordner sig for dig. Men husk at passe på dig selv og lytte efter signalerne - du skal jo ikke på den igen! kærlig hilsen Lavendel

Wicke sa...

Vad skönt ändå att du blev så där arg - det hjälpte ju.
Var rädd om dig, kram, Wi

Rosenvante sa...

Visst är det konstigt att man måste bli riktigt f-ad innan det händer något. Skönt att det ordnade sig så fort, ta det lugnt nu och sköt om dig. Hoppas det blir riktigt bra med din arbetsträning.

Karin Berg sa...

Hoppas att det går bra och att du får en gof start!