onsdag 11 mars 2009

Långt till vår!

Just nu finns varken sol eller gräsmatta i sikte, snön fortsätter att ringla stilla ner och lägga sig centimeter för centimeter. Stora Dottern deklarerade argt i morse, att det var faktiskt första vårmånaden, så hon tänkte minsann inte ha annat än sina Converse på sig och dessutom var vinterstövlar fula(!), när jag sa: du kommer inte ur huset utan vinterstövlar!

När ska man börja med sådd, när man inte har varken extra lampor eller vinterträdgård? Fönsterbrädorna har tagit slut. Det känns dystert!

4 kommentarer:

Karin Berg sa...

jag längtar jag också. Det börjar bli jobbigt det här...

Mia stickar sa...

Här har vi mycke snö sedan förut och det ramlar bara ner mera, ingen vår i sikte!

nynne sa...

De er da rigtig flot ud - vi andre savner nu lidt sne. Her i Århus har vi haft en solrig dag, der vidner om forårets komme

Rosenvante sa...

Jaha du har också en Converse bärare. Hopplöst med att få på något klokt på fötterna. Jag har givit upp efter att köpt det ena paret efter det andra av vinterstövlar, som bara fått stå i garderoben. Vill hon frysa får hon frysa, förhoppningsvis lär hon sig väl någon gång. Det ser väl ungefär likadant ut här hos mig. Blötsnö är ingen kul snö om man inte ska göra snögubbar förståss.