fredag 13 mars 2009

Hopplöst garn!

Det finns garn och så finns det garn, enligt mitt sätt att se på saker och ting. I bland hittar man något, som man inte vet, hur man fått, eller vad det ska användas till. Det har fått en egen hylla hos mig, där det får ligga till sig.

Sent i går kväll skulle jag Skypa med Kära Släkten, det fanns mycket att prata om, både den förestående resan i maj, och att min bror och svägerska ser till, att en liten ny människa kommer in i släkten till hösten. Jag blir faster för 5. gången. Att Skypa utan att ha något att göra går bara inte, så upp till omöjliga hyllan, hittade en kon med garn och en av de större virknålarna, nr 10, och sedan satte jag igång. Det ska bli ett sittunderlägg till bänken ute. Det ska även få en kant i grönt. Jag tror, att jag kan få två stycken utav det, får se om det räcker till mera. Jag har ingen aning om, vad det är för sorts garn, men det går väl att göra sittunderlägg av det?

På något vis så är det lite vårkänslor i att göra sittunderlägg till en utemöbel, när snön ligger djup och solen lyser lite i dag.

9 kommentarer:

Karin Berg sa...

Vårkänslor behövs nu. Och vad fiffigt att virka sittunderlägget. Jag har funderat på att sticka några faktiskt.

Handarbete/Pyssel sa...

Oj, det var många inlägg och mycket läsning innan jag var ikapp här hos dig!

Läste bland annat om er vårstädning.
Jag har oxå börjat så smått. Frostade av frysen nu på förmiddagen. Känns jättebra!
Ska se om jag orkar ta kylen med, ikväll. Perfekt att få det gjort före storhandlingen, som blir ikväll eller i morgon (om ork och lust infinner sig...!)

Ja, vad vårigt med sittunderlag!
Kan man virka och drömma sig bort till varma vårsolen! :)

Ha det så gott!

Anonym sa...

Vilken bra idé - sittunderlag - av konstiga garner! Ha en fin kväll!

Strikkeheksen sa...

Ja, det er faktisk en super ide - at du kan tænke på forår samtidig er jo et stort plus :-)

Assi sa...

Längtar efter våren!! Den verkar vara långt borta i alla fall här i södra Dalarna
Assi

Rosenvante sa...

Det var smart att göra sittunderlägg. Kanske du kan använda din symaskin och göra dynor till också.

Mommonii sa...

Hos mig blir alla tokiga garner till tofflor! Vi har så kalla golv så innanför dörren i båda husen står en korg med tokiga stickade och virkade tofflor att sätta på fötterna. I alla storlekar och färger, Och eftersom det är restgarner så är det inte säkert att två av samma storlek har samma färg. Flera stamgäster har gjort det till en sport att hitta en ny konstellation av tofflor vid varje besök...

Caroline sa...

Härligt vårvirkande, du ska se att dynor snart behövs! Mysigt att åka tåg, det gillar jag också.

Junebacken sa...

Det sittunderlaget blir snyggt, tror jag. Härligt vårfräscha färger och dina garner ser ju inte alls tokiga ut...