lördag 21 mars 2009

Mall!

Om man önskar förse sin blogg med en ny mall, som inte sätter reklamskyltar mitt i texten, vart letar jag då? Blogspot har inte så mycket att välja på, så jag skulle behöva lite tips. Har försökt med lite olika nu, men det hamnar alltid en reklamsnutt mitt i min text eller inläggstitel. Lite pedant är jag ju, så det vill jag inte ha. Kan ni hjälpa mig?

Vad har annars hänt i dag? Fick en mycket fin present på mailen i morse, kan inte säga vad det är, men resultatet kommer inom snar framtid, hoppas jag. Jag håller på för fullt med det. Jag hoppas, att det kan bli klart till Danmarks-resan i maj.

Annars har jag varit på handarbetsträff i Malsta Kyrkliga Syförening. Det var precis lika roligt som vanligt, intressanta diskussioner, intressanta damer och god mat: en sallad med räkor och kräftstjärter, bröd, ost och en gräddtårta med plommonsylt och chokladbitar samt mördegskakor till dessert. Jag försökte mig på ett par långa strumpor, men de ville inte som jag, sedan åkte den ljusgröna sjalen fram, men efter ett tag stämde inte maskantalet med mönstret, och jag blev lite less på stickningen.

I kväll ska jag repa upp sjalen, så det blir bra, för jag har hunnit 4 rapporter av mönstret och tänker inte repa upp helt. Annars har jag börjat på sista ärmet på Lilla Sonens svarta tröja, måste ju bli klar tills våren kommer. På nyheterna i går sade de just, att våren hade nått Lilla Staden, men här finns snön och isen kvar i trädgården. Jag känner verkligen för att komma ut och kratta och kultivera, ta bort allt gammalt ris, klippa ner så det blir snyggt och fint och handla nya växter till alla "hål" som alltid kommer. Fick veta av denna dam, som också tillhör Syföreningen, att jag kunde få en hallonplanta eller två av en välsmakande, men "blöt" sort, så jag funderar på det. Vi har tagit bort en del, eftersom plantorna blev dåliga, så vi kunde behöva fylla på på ett annat ställe.

I morgon är det Stickcafé på En liten smula kl 14, och vi är nu uppe i 4 deltagare. Det skulle vara trevligt om lite flera ville vara med, så har du vägarna förbi, så titta gärna in med ditt handarbete och fika med oss.

7 kommentarer:

Helle : sa...

Jeg ville da gerne kigge forbi, men der er nok en tand for langt ;-) Held og lykke med dit project.

Wicke sa...

Tittar in på din fina blogg bara.
kram från Wi

Bloggullet sa...

Låter spännande med mailet. Att kunna träffas och ha trevligt och handarbeta är ju bra när man som jag går hemma. Jag hade haft lust att komma och fika, var är det?
Kramar

Sara sa...

Jag förstår att ni är på där och har stickcafé. Deras kakor är supergoda.

Anonym sa...

Sara: Kakorna är verkligen goda där men stora plusset är att det har ekologiskt te! Kom gärna med nästa gång, meddela gärna mig eftersom det är jag som bokar bord!

Samtal: Tråkigt, allt är vitt i morse! Det går inte att syssla med trädgården än men kanske i helgen blir det finare väder har jag hört! Tack för senast...glömde säga, om du vill så kan jag beställa rågbrödet till dig, jag skall få lådan på fredag...det blir dock lite dyrt men ibland kan man ta det den vägen! kramis

Madame sa...

Dejligt at du har så meget glæde af din strikkecafé!
Jeg glæder mig også til at komme i gang i haven, det giver dejlig motion og frisk luft.

Kram til dig :)

Madde sa...

titta in på min blogg så kommer du se