söndag 8 mars 2009

Internationella kvinnodagen 8.Marts 2009!


Vad kunde väl passa bättre än att samlas på stickcafé och sticka några varv, inmundiga lite te och en kaka och prata bort ett par timmar? Vi pratade nu inte särskilt om Kvinnodagen, och varför den finns, utan mera om hur människor skriver och pratar, att många unga människor idag inte kan prata korrekt och för den delen inte heller skriva korrekt. Att många unga i dag inte kan skilja på skrift- och talspråk. Det hjälper ju föga med ett stavningsprogram på datorn, om man inte vet, hur ordet stavas egentligen? Kom vi fram till något, javisst, i alla fall våra egna sanningar(!):
  1. Föräldrar nekas i hög grad att rätta sina barns fria berättelser under förevändningen att det hindrar barnets kreativitet om man stör med pekpinnar som ex. fel stavning
  2. SMS eller MSN i dag gör att barn förvisso kommunicerar mycket mera än tidigare, men inte alls vet hur ord egentligen stavas


Men det var ju inte allt. Det blev en del prat om Tradera som auktionssajt. Eftersom vi är mestadels köpare diskuterades även olika säljare, vilka som var bra och dåliga, så vi fick lite tips. Chaos tyckte dock, att vi skulle hålla igen och hitta lite köpstopp emellan varven. Men det är ju så svårt, när det finns så mycket härligt garn att köpa!

Jag började även på en ny sjal, eftersom mönstret på den limefärgade inte lämpar sig för att kunna prata samtidigt. Den blir lik det regnbågsfärgade knytsjalet, bara räta, är också i Kauni Effektgarn, men i färgsättningen EF, som innehåller blåa, lila, gröna toner bl.a.


5 kommentarer:

Blipp sa...

Så trevligt med stickcafé. Alla dagar är bra för det tycker jag, t ex dom andra 364 dagarna, vems dom än är! Jag är lite förvirrad för jag har ingen sticklust!!!!! Stickar såklart lite ändå men ändå...vart tog den vägen? Som tur är har jag min stickhelg om en vecka o då kommer jag igång, stickcafe och o liknande är verkligen bra hejhej

Helle : sa...

Skønt med sådan en strikke café, det er godt for sjælen ;-)

Birthe sa...

Skønt med strikkecafe, det mangler vi heroppe ....
Lækker , lækker grøn farve til dit sjal... får helt forårsfornemmelser i maven af farven :-))

Kristina sa...

Den nya sjalen ser också fin ut, även om grönt är skönt!

Lavendel sa...

Herligt med sådan en dag!