onsdag 11 mars 2009

Så inspirerad och så trött!

Vilken kurs jag var på i går, så inspirerande, även om jag blev mycket trött. Trött både av det tokiga snövädret, som bestämde sig för att vräka ner just i går och av att skulle koncentrera mig så länge. Som tur var fick vi ett kompendium att läsa hemma i vår lilla goodybag, som hängde på stolen, när vi kom. Däri fanns också ett starter-kit ifrån Gütermann, så man får en chans att leka lite, innan man gör riktiga saker. Man fick även 20% på allt utom symaskiner, så lite saker som nålar och tråd plus mellanlägg fick följa med hem.

Vi var 10 personer, något nära max.antal i lilla lokalen, som hade samlats för att lyssna på Dan. Han berättade om, hur man broderar med sin symaskin och får inspiration till att utvecklas inom broderi. Det fanns både totala nybörjare som jag och väldiga proffs, som hade mycket dyra maskiner hemma på kammaren. Ska absolut gå flera sådana kurser, min koncentration kan ju bara bli bättre!

Den blåmelerade tråden mitt i bilden ska jag använda till att brodera "Star Wars" på Lilla Sonens stickade svarta tröja, som jag snart hoppas bli färdig med. Jag fick fin hjälp i butiken, hur jag skulle gå till väga med alla mellanlägg och dylikt.

1 kommentar:

Wicke sa...

Åh, vad roligt med kurs. Enda nackdelen är att det brukar bli en massa "VILL HA"!
Ha det så roligt, Wi