torsdag 5 mars 2009

Nu är det tråkiga utbytt!

Lite välkomnande vid ytterdören är alltid trevligt. Tidigare hade jag aldrig tid, fast jag ville ha tid att sätta dit en kruka, prioriterade väl annat då. Nu tyckte jag, att detta vill jag se på varje gång, jag kommer hem istället för utblommat ljung. Det är en pil, som är ympat på ett annat litet träd, går att sätta ut i trädgården sedan, fast blir aldrig större än så här. Tusenskönan i mitten kan jag också plantera ut sedan, men de andra? Penséerna er de bara att kasta? Någon som vet? På Blomsterlandet var de noga med att prata om pilen, kanske för att den var dyrare än de andra?

Som ni ser ligger det lite snö. De snöade som sjutton, stora fluffiga flingor, precis i morse, när barnen skulle till skolan. Nu är det väl plusgrader igen, så det smälter, men i trädgården ligger det kvar.

2 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Penséerna kan du plantera ut i en rabatt sen. De brukar självså sig vidare där, så man får en hög nya till nästa år. :) Var bara noga med att inte rensa bort dem som ogräs...
Det var en jättefin plantering att komma hem till. Man får riktiga vårkänslor!
Ha en bra eftermiddag!

Anonym sa...

Och om du är tuff och klipper ner penséerna när de blivit å där höga och skrangliga så bryter de om och blir nya knubbiga plantor fulla med blom. Brukar vara lagom att klippa nånstans vid midsommar så har man glädje av dem hela juli sen.