onsdag 18 mars 2009

Lilla Sonens alster!

Han ville, att jag skulle lägga ut hans alster ifrån träslöjden, som han blev färdig med i går. Jag tycker, att den är fin som bil och Stora Kärleken säger, att det var smart användning av en 2"4. Hans slöjdlärare fotar alla barnens alster och lägger ut det på slojd.nu, så vi kan gå ut och titta, vad han har gjort eller att släkt långt borta kan gå in och titta.

Lilla Sonen är otroligt glad för alla skapande ämnen, så fick han välja, skulle hela skolveckan bestå av trä och syslöjd!

5 kommentarer:

Karin Grøn sa...

NÅHHH hvor er den fin. Jeg synes ellers altid børn laver skibe og både

Samtal från min trädgård sa...

Han plejer at designe selv, er som sin mor, har svärt ved at väre som alle andre!

Mia stickar sa...

Så fin så fin, han är är duktig den son!

Anonym sa...

Åh, så fin!!!

Jag tillhör dem som ångrar att jag valde syslöjd i högstadiet (eftersom jag redan kunde sticka, virka och sy). Nu i efterhand skulle jag velat ha gått trä/metallslöjd. Fast jag hade aldrig stått ut med killarna i vår klass (det var alla killar i vår klass som gick trä/metall och inte en enda tjej). Jag verkligen gillade träslöjden på mellanstadiet. Helst att svarva trä, det var superkul. Men lite läskigt också, med svarvmaskinen.

Rosenvante sa...

Förstår att sonen är stolt. Egen design och allt