onsdag 18 mars 2009

Rosor!

En ny vecka och en ny bukett! Det var precis, vad jag kunde behöva i går och i förrgår. Lilla Sonen hade varit i närkontakt med en container på skoltid, dvs. lekt med lite målarburkar skrotsamlare som han är, så nu fanns det målarfärg på både nya vinterjackan ifrån i höstas, byxorna, vantarna och stövlarna. Visst händer det saker, men jag var både ledsen och arg över jackan, eftersom den var ny. Resten fick vara det samma, det skulle ändå kastas efter säsongen eftersom det både var för kort och för slitet tills nästa vinter. Hos oss händer det ofta saker, så man lär sig att prioritera, vad som är värd att bli ledsen och arg över!

Jag skurade med vatten. Det var vattenlöslig färg, fick jag veta ifrån skolan. Stora Kärleken provade med T-Röd, men det hjälpte inte mycket. Bara att inse, att vi behövde skaffa en ny jacka. Inte för att Lilla Sonen kommer att få ha den till skolan något mera, men till fint behövde vi en. Så i går gick turen till Intersport, där jag visste, att de hade jackor på rea. Vi hade tur, fick en mycket fin jacka till halva priset, fast det var ändå en utgift. Men sett i perspektivet att vi inte behöver skaffa ny till nästa vinter till full pris, i fall han tar ett jätteskutt på längden, så kanske det är bra ändå?

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilka fina rosor. Jag känner igen det där med trasiga och kladdade kläder när de kom hem från skolan. Hur många gånger man stod där med tårar i ögonen och inte visste hur man skulle få ihop det. Tur du fick tag i en ny jacka till hyfsat pris.

Carina sa...

Vilka jättefina rosor. Och du, jag är bortskämd med rosor.

Kram Carina